Kierunek media i cywilizacja daje unikatową możliwość połączenia wiedzy i umiejętności dotyczących współczesnych mediów, niezbędnych do poznawania i rozumienia zasad i form wymiany myśli oraz informacji, z uwzględnieniem specyfiki cywilizacyjnej w wymiarach – globalnym, lokalnym i indywidualnym.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• oceniać i stosować różne formy komunikacji międzyludzkiej i międzykulturowej w zależności od stopnia rozwoju cywilizacyjnego oraz charakteru podmiotów biorących w niej udział,
• jakie różnice występują pomiędzy różnymi cywilizacjami na świecie, jakim przemianom one podlegają,
• jakim warsztatem pracy dysponują dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni oraz jak jest zorganizowana ich praca,
• podstaw redakcji tekstów oraz pracy z obrazem,
• wykorzystania mediów informatycznych,
• zawodu archiwisty (po wyborze specjalności archiwistyka).
KARIERA I PRACA
Nasi absolwenci mogą podjąć zatrudnienie w:
• placówkach zajmujących się mediami, komunikacją społeczną w zakresie indywidualnym i masowym, szczególnie w aspekcie międzykulturowym,
• instytucjach zajmujących się analizą nośników komunikacji, w tym wszelkiego rodzaju dokumentów, wytworów kultury, reklamie i marketingu,
• działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej,
• komórkach zajmujących się komunikacją z mediami w organizacjach społecznych i politycznych, a także działach zajmujących się kształtowaniem wizerunku medialnego,
• archiwach państwowych (po wyborze specjalności archiwistyka).
Profil studiów: ogólnoakademicki
ECTS: 180
Specjalności:
- public relations w mediach współczesnych;
- archiwistyka
Kryteria kwalifikacji – grupa I:
- geografia
- historia
- historia sztuki
- wiedza o społeczeństwie
Kryteria kwalifikacji – grupa II:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji – grupa III:
- język polski
Dodatkowe informacje:
Zajęcia praktyczne na kierunku prowadzą dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni. Przy realizacji programu studiów wydział współpracuje z mediami, a także działami prywatnych firm zajmujących się: komunikacją społeczną, promocją i marketingiem.